Všeobecné obchodní podmínky
Ke Smlouvě o skladování a vychystávání

CARGOLY Logistics s.r.o.

se sídlem Valtická 1511/2, 323 00 Plzeň 

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni., pod sp. zn. C 43441

IČO: 19067402

zastoupená: Markétou Šmůlovou, jednatelkou společnosti (dále též jako „zástupce Poskytovatele)

 (na straně jedné jako „Poskytovatel“)

I.

Správce osobních údajů

1‍

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti CARGOLY Logistics s.r.o. upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy/ Objednávky o skladování a zasílání uzavírané mezi Provozovatelem a objednatelem (fyzickou nebo právnickou osobou, dále jen „Objednatel“ a „Smlouva“).

2.

Sklad Provozovatele se nachází na adrese: Sklad 1 - Chebská 21/659, 322 00 Plzeň 5- Křimice (dále jen „Sklad“)

3.

přičemž se jedná o prostor, který je větraný, suchý a s bezpečnostním zajištěním.

4.

Zbožím se rozumí věci Objednatele, které mají být skladovány u Provozovatele a následně zaslány k zákazníkům Objednatele.

5.

Objednatel podpisem Smlouvy současně stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a že bere výslovně na vědomí, že tyto obchodní podmínky jsou součástí smluvního ujednání mezi ním a Provozovatelem. Obsahuje-li Smlouva ustanovení odlišná od těchto VOP, platí, že podmínky stanovené Smlouvou se uplatní přednostně.

II.

 Poskytované služby

1‍

Příjem a skladování Zboží

1.1.

Povinností Provozovatele je od Objednatele Zboží převzít, uložit jej ve Skladu a opatrovat jej, za což se Objednatel zavazuje Provozovateli uhradit cenu dohodnutou ve Smlouvě, resp. v ceníku, který je nedílnou součástí Smlouvy.

1.2.

Provozovatel zajišťuje skladování převzatého zboží. V případě nedostatku volných skladovacích ploch nebo jiných provozních důvodů je Provozovatel oprávněn převzaté zboží skladovat i v jiných k tomu vhodných prostorách.

1.3.

Objednatel je povinen elektronicky na mail: referentka@vasesklady.cz oznámit datum naskladnění Zboží Provozovateli nejméně 2 pracovní dny před zamýšleným naskladněním a zaslat Provozovateli elektronicky dodací list, na základě, kterého bude uskutečněna kontrola množství a druhu zboží a následně uskutečněn příjem Zboží. Pokud Objednavatel nedodá před naskladněním Zboží dodací list, příjem je považován za nestandardní a bude účtován dle platného ceníku.

1.4.

Příjem zboží probíhá v provozních hodinách skladu (po-pá od 7-15 hod., či po předchozí domluvě).

1.5.

Zboží při předání musí být řádně označeno EAN kódem, který odpovídá EAN kódu v dodacím listě. Zboží musí být označeno v souladu s platnými právními předpisy, musí být opatřeno informací o povaze zboží a jeho nebezpečnosti. Převzetí zboží s nesprávným nebo nedostatečným označením nezakládá odpovědnost Provozovatele za škodu, jež vznikne v důsledku nesprávného nebo nedostatečného označení zboží, ledaže vadnost označení zboží a riziko vzniku škody bylo při převzetí zcela zřejmé. Chybně nebo nedostatečně označené zboží je Provozovatel oprávněn řádně označit na náklady Objednavatele. Takový příjem je považován za nestandardní a bude účtován dle platného ceníku.

1.6.

Provozovatel při převzetí zboží kontroluje shodu množství předaného zboží s doklady ke zboží (dodacím listem) a zpravidla také balení zboží a označení zboží. Provozovatel však není povinen při převzetí zboží kontrolovat řádnost balení zboží a jeho označení a potvrzením dodacího listu nebo vystavením jiného potvrzení o přijetí zboží řádnost zabalení zboží a jeho označení nepotvrzuje. Množství převzatého zboží Provozovatel ověřuje dle deklarovaného počtu kusů zboží na paletě, nebo v jiných obalech, ve kterých je zboží převzato. Není-li kontrola zboží Objednavatelem zvláště objednána, Provozovatel neověřuje počet kusů zboží v baleních, ve kterých je zboží převzato, a jím vystavené potvrzení o převzetí potvrzuje výlučně převzetí počtu celkových balení zboží, nikoli počet jednotlivých kusů zboží v převzatých baleních. Provozovatel rovněž při převzetí neověřuje, ani na potvrzení o přijetí nepotvrzuje, shodu deklarovaného druhu, typu nebo jakosti zboží se skutečným obsahem balení. Zjištěné vady balení, označení, množství či jakosti zboží je Provozovatel oprávněn (nikoliv však povinen) Objednavateli vytknout kdykoli po převzetí zboží a žádat jej o zjednání nápravy, přičemž pokud Objednavatel vytčené vady v přiměřené lhůtě neodstraní, je Provozovatel oprávněn vady balení nebo označení na náklady Objednavatele odstranit. V případě zjištění vad množství nebo jakosti zboží Provozovatel vystaví opravené potvrzení o převzetí zboží a o zjištěných nedostatcích Objednavatele zpravidla písemně informuje. Veškeré zboží určené ke skladování musí být označeno čárovým kódem, jinak Provozovatel vygeneruje vlastní kódy, a označí jimi zboží na náklady Objednavatele.

1.7.

Provozovatel se zavazuje naskladnit řádně označené zboží nejpozději do 2 pracovních dnů od doručení. V případě zjištění přítomnosti řádně neoznačeného zboží je Provozovatel povinen neprodleně informovat Objednavatele o této situaci. Provozovatel si vyhrazuje čas pro nápravu označení zboží. Tento čas je úměrný množství a nedostatkům označeného zboží a bude vyúčtován v rámci platného ceníku. Nejpozději však do 10 pracovních dní od doručení.

1.8.

Objednatel je rovněž povinen elektronicky na mail referentka@vasesklady.cz oznámit datum vyskladnění Zboží Provozovateli nejméně 2 pracovní dny před zamýšleným vyskladněním (vyskladněním se nerozumí zasílání Zboží ve smyslu čl. II. odst. 2 VOP).

1.9.

Jakékoliv pokyny či příkazy Objednatele týkající se rozmístění Zboží ve Skladu nejsou pro Provozovatele závazné.

1.10.

Na žádost Objednatele učiní Provozovatel inventuru Zboží Objednatele. Jedenkrát ročně je takováto inventura poskytována bezplatně, v ostatních případech dle cen stanovených v ceníku, který je nedílnou součástí Smlouvy. Inventura vždy probíhá za přítomnosti pracovníků skladu, z inventury je vždy vypracován protokol o průběhu inventury, který je oboustranně podepsán a případné inventurní rozdíly zaznamenány za přítomnosti obou stran. Do inventury se počítá i čas spojený s přípravou podkladů k inventuře a s plněním požadavků ze strany Objednavatele. V případě inventurních rozdílů se pak dokládá veškerá dokumentace pohybu zboží.

1.11.

Prohlídka Skladu Objednatelem je možná pouze po předchozí písemné dohodě s Provozovatelem, který určí datum prohlídky. Při návštěvě skladu je Objednatel povinen dodržovat veškeré pokyny Provozovatele.

2

Zasílání Zboží

2.1.

Provozovatel se zavazuje, že na elektronický Příkaz k přepravě učiněný Objednatelem mu vlastním jménem a na jeho účet obstará přepravu Zboží ze Skladu na místo určení, za což se Objednatel zavazuje Provozovateli zaplatit ve Smlouvě, resp. v ceníku, který je nedílnou součástí Smlouvy, dohodnutou cenu. Elektronickým příkazem se rozumí: zaslání elektronického příkazu mailem na adresu referentka@vasesklady.cz, nebo prostřednictvím aplikace MojeObjednávka, nebo automatickým přenosem dat do systému LIST7.

2.2.

Pakliže chce Objednatel Zboží ze Skladu expedovat, je povinen zaslat Provozovateli elektronický Příkaz (objednávku) k přepravě, který musí obsahovat tyto údaje: název Zboží, ID produktu, množství, přesnou adresu místa doručení vč. jména, příjmení, telefonního čísla, emailu, určení dopravce a požadovaný způsob platby.  

2.3.

Nebude-li elektronický Příkaz (Objednávka) k přepravě obsahovat všechny sjednané náležitosti ve smyslu čl. II. odst. 2 těchto VOP, nebude takový příkaz pro Provozovatele závazný a Zboží tak nebude expedováno.

2.4.

Zboží bude expedováno týž den, pakliže bude Příkaz k přepravě doručen Provozovateli v pracovní den do 13:00 hod.; v ostatních případech bude Zboží expedováno nejbližší následující pracovní den.  

2.5.

Provozovatel není vázán pokyny Objednatele v případě nebezpečí z prodlení.

2.6.

V případě, že adresát odmítne Zboží, které je mu na základě Příkazu k přepravě doručováno, převzít, zajistí Provozovatel přepravu Zboží zpět, za což se Objednatel zavazuje uhradit cenu dohodnutou ve Smlouvě, resp. v ceníku, který je nedílnou součástí Smlouvy. To samé platí v případě opakovaného doručování Zboží.

3

Administrativní práce – evidence vratek a reklamací

3.1.

Provozovatel se zavazuje spravovat pro Objednavatele agendu vracení a reklamace zboží ze strany koncového zákazníka, a to za podmínek sjednaných ve Smlouvě, resp. v ceníku, který je nedílnou součástí Smlouvy. 

3.2.

Objednavatel se zavazuje poskytnout Provozovateli veškerou součinnost nezbytnou k řádnému vyřízení vratky nebo reklamace.

3.3.

Poskytovatel není povinen posuzovat reklamační podmínky z hlediska jejich správnosti a souladu s právními předpisy.

III.

Uzavření smlouvy

1‍

Smlouva mezi Provozovatelem a Objednatelem je uzavřena vlastnoručním podpisem obou smluvních stran.

2.

Provozovatel je oprávněn požadovat po Objednateli před uzavřením Smlouvy výpis z obchodního rejstříku nebo originál či kopii živnostenského listu, ne starší než 1 měsíc, přičemž Provozovatel je oprávněn si pořídit a ponechat kopii.

3.

Veškeré služby nad rámec poskytovaných Služeb stanovených Objednávkou, resp. v ceníku, který je nedílnou součástí Smlouvy, je Provozovatel povinen vykonat pouze na základě oboustranně odsouhlaseného písemného dodatku k Smlouvě, který bude vlastnoručně podepsán oběma smluvními stranami.

IV.

 Smluvní cena, platební podmínky

1‍

Cena za poskytované Služby je stanovena ceníkem, který je nedílnou součástí Smlouvy.

2.

Cena za poskytované služby bude hrazena Objednatelem na základě faktury Provozovatele, která bude vystavena za předchozí kalendářní měsíc, ve kterém byly poskytovány Služby Provozovatelem Objednateli, a to do 14. dne měsíce následujícího. Provozovatel si vyhrazuje právo vystavit zvlášť fakturu za služby skladování a zvlášť fakturu za služby zasílání.

3.

Faktura bude zaslána Objednateli elektronicky na email uvedený ve Smlouvě.

4.

Faktura je považována za uhrazenou dnem připsání fakturované částky na bankovní účet Provozovatele, který je uveden ve Smlouvě.

5.

V případě prodlení s uhrazením fakturované ceny za poskytnuté Služby náleží Provozovateli smluvní pokuta ve výši 0,1 % z neuhrazené částky za každý den prodlení.

6.

V případě prodlení s úhradou fakturované ceny za poskytnuté Služby, které bude delší než 20 kalendářních dnů, má Provozovatel právo Smlouvu vypovědět s výpovědní dobou 10 kalendářních dnů, která počne běžet prvním dnem následujícím po doručení písemné výpovědi zaslané prostřednictvím e-mailu. Zaplacení smluvní pokuty nezbavuje Objednatele povinnosti splnit dluh smluvní pokutou utvrzený.

7.

Platnost ceníku je vždy minimálně po dobu 3 měsíců od data uzavření smlouvy, nejdéle však do konce prosince tohoto kalendářního roku.

8.

Provozovatel a Objednavatel si výslovně sjednávají, že Provozovatel je i po uzavření Smlouvy oprávněn jednostranně aktualizovat ceník pouze v odůvodněných případech, kterými se rozumí: změna cenových podmínek přepravců, změna cen obalových materiálů, změna cen energií a mezd. Provozovatel je povinen o změně a datu účinnosti takové změny vyrozumět emailem Objednatele. Pokud Objednavatel do 3 dnů ode dne doručení oznámení o změně ceníku neoznámí Provozovateli, že se změnou ceníku nesouhlasí, považuje se to za souhlas a změnu Smlouvy. V případě nesouhlasu má Objednavatel nárok na odstoupení od smlouvy dle platných VOP.

V.

Minimální plnění

1‍

Po uplynutí zkušebního provozu hradí Objednatel minimální měsíční plnění uvedené ve Smlouvě za příjem, skladování a vyskladnění Zboží po dobu platnosti Smlouvy, a to vždy řádně ve vystavené fakturaci provozovatelem na základě pravidelného měsíčního vyúčtování. 

2.

Objednatel bude Provozovateli hradit od 4. měsíce fakturovanou částku minimálního měsíčního plnění řádně a včas po dobu ujednání doby platnosti smluvních vztahů. 

3.

Objednatel nebude hradit minimální měsíční plnění v pravidelné fakturaci Provozovateli tehdy, přesáhnou-li jeho náklady s provozem služeb částku stanovenou dle článku V., odstavce 2 a 3.

VI.

 Práva, povinnosti stran, pojištění

1‍

Objednatel

1.1.

Objednatel je povinen předat Provozovateli veškeré nezbytné údaje o Zboží, zejména o jeho množství, rozměrech a hmotnosti, druhu, počtu kusů, zda Zboží podléhá zkáze, či v jakém obalovém materiálu bude Zboží uskladňováno, popř. informace o přepravci, není-li určen Smlouvou.

1.2.

Je-li nezbytné při manipulaci se Zbožím či při jeho uskladňování dodržovat zvláštní postupy, je Objednatel povinen tyto informace sdělit Provozovateli předem, v opačném případě Provozovatel neodpovídá za případně vzniklou škodu. Rovněž je Objednatel povinen uvědomit Provozovatele o zákonem stanovených povinnostech spojených se skladováním a přepravou Zboží.

2

Provozovatel

2.1.

Provozovatel je oprávněn odmítnout uskladnit Zboží, které má poškozený obal, je nebezpečné, jeho držení či přechovávání je zakázáno právními předpisy, či hrozí-li, že Zboží způsobí Provozovateli či třetí osobě škodu.

2.2.

Udělí-li Objednatel Provozovateli pokyny, které jsou zjevně nesprávné, upozorní jej Provozovatel o jejich nesprávnosti. Trvá-li i přes takové upozornění Objednatel na svých pokynech, neodpovídá Provozovatel za případnou škodu či případné prodlení vzniklé v důsledku těchto pokynů. Při zjevně nesprávných pokynech je Provozovatel oprávněn takový pokyn odmítnout.

2.3.

Hrozí-li nebezpečí prodlení či bezprostředně podstatná škoda, je Provozovatel oprávněn postupovat i bez pokynů Objednatele, přičemž je oprávněn také Zboží na účet Objednatele prodat.

2.4.

Provozovatel není povinen přezkoumávat obsah skladovaného nebo přepravovaného Zboží, ani údaje poskytnuté Objednatelem.

2.5.

Objednatel bere na vědomí, že Provozovatel má ke Zboží, dokud jej má u sebe, či je Zboží v dispozici třetí osoby, která jej má ve své dispozici jménem Provozovatele, zadržovací právo k zajištění dluhů vyplývajících ze Smlouvy.

2.6.

Pojištění Provozovatele: Provozovatel prohlašuje, že má uzavřeno pojištění své odpovědnosti za škody vzniklé v souvislosti s výkonem své činnosti v postavení skladovatele do požadované výše Objednatele. Provozovatel dále prohlašuje, že má uzavřenu pojistnou smlouvu, která pokrývá pojištění movitých věcí – požár + kouř + náklady na vyklizení místa pojištění (po požáru, voda, hasební látky, kouř…), voda z vodovodního zařízení; vichřice, krupobití, přívalový déšť - povodeň, záplava; Krádež vloupáním; ostatní nebezpečí (zemětřesení, sesuv půdy, lavina a tíha sněhu, sprinklerové hasící zařízení, náraz vozidla, kouř, rázová vlna, pád stromů, stožárů a jiných věcí).  Provozovatel může na žádost Objednavatele zvýšit pojistnou částku či rozšířit pojištění, je však oprávněn případné zvýšené náklady na pojištění požadovat po Objednavateli. Totéž platí, bude-li v důsledku skladování zboží zvláštního režimu Provozovateli zvýšeno pojistné. Smluvní strany se v souladu s § 2898 občanského zákoníku dohodly, že výše případné náhrady újmy na majetku vzniklé Objednavateli z titulu odpovědnosti Provozovatele jako skladovatele je omezena výše uvedeným smluveným limitem. Objednavatel se současně vzdává všech nároků na náhradu škody v souvislosti se ztrátou/zničením/poškozením nebo jiným znehodnocením uskladněného zboží (včetně např. ušlého zisku), s výjimkou nároku na náhradu skutečné hodnoty dotčeného zboží. Skutečnou hodnotou zboží se přitom rozumí pořizovací cena zboží, tedy cena uhrazená za zboží Objednavatelem jeho dodavateli/výrobci. Objednavatel je povinen Provozovateli poskytnout doklad o pořizovací ceně zboží nejpozději do 14 dní od vzniku škody. Strany se zavazují, že v případě nastalé pojistné události si vzájemně poskytnou potřebné podklady a nezbytnou součinnost pro vyšetření a likvidaci pojistné události, zejména uspokojí požadavky pojišťovny a třetích osob podílejících se na likvidaci pojistné události (např. policie ČR, hasičský záchranný sbor, soudní znalci apod.). V případě, že pojišťovna odmítne pojistné plnění z důvodů spočívajících v neposkytnutí součinnosti, odpovídá strana, která potřebnou součinnost neposkytla, za takto způsobenou škodu.

VII.

Odpovědnost

1‍

Provozovatel je povinen uhradit Objednateli škodu vzniklou na Zboží od jeho převzetí ke skladování až po předání zboží dopravci, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit.

2.

Provozovatel odpovídá za škodu na skladovaném zboží, která vznikla po jeho převzetí k uskladnění, a to až do dne vyskladnění/expedice zboží. Provozovatel neodpovídá za škodu na skladovaném zboží, jestliže byla způsobena Zákazníkem nebo vlastníkem zboží, vadou nebo přirozenou povahou uskladněného zboží, jeho obalem nebo Provozovatel nemohl škodu odvrátit.

3.

Při uplatnění nároku na vzniklou škodu je Objednavatel povinen Provozovateli poskytnout nejpozději do 14 dní od zjištění škody doklad o pořizovací ceně Zboží.

4.

Zodpovědnost za přepravu rozbitných produktů nese Objednavatel. Balení tohoto zboží se provádí dle oboustranně schválených balících postupů. V případě poškození zboží – zásilky se dokládají důkazy o dodržení balících postupů (foto – video staré max. 14 dní). Po uplynutí této lhůty není Provozovatel povinen foto – video předkládat.

5.

Veškeré náklady spojené s vyřízením zničené zásilky (navrácení na sklad) je Provozovatel oprávněn fakturovat Objednavateli.

6.

Povinnost k náhradě škody způsobené Provozovatelem Objednateli je limitována do výše ceny skladovaného a zasílaného Zboží dle stanového Ceníku s nákladovou hodnotou zboží ke dni vzniku škody, což Objednatel bere na vědomí a s tímto ustanovením souhlasí.

7.

Ustanovení čl. VI. odst. 2 VOP se neuplatní v případě, kdy škodu způsobí Provozovatel úmyslně.

8.

Provozovatel neodpovídá za škodu na Zboží, jestliže byla způsobena Objednatelem, vadou nebo přirozenou povahou Zboží, vadným obalem, na který Provozovatel při převzetí Zboží upozornil a toto upozornění poznamenal do dodacího listu či do písemného potvrzení o převzetí Zboží, nebo nesprávným pokynem Objednatele. Neupozornil-li Provozovatel na vadnost obalu, neodpovídá za škodu na věci jen tehdy, nebyla-li vada obalu poznatelná.

9.

Smluvní strany dále neodpovídají za porušení svých závazků způsobených vyšší mocí.

10.

Zejména s ohledem na čl. V. odst. 4 VOP nese Objednatel plnou odpovědnost vyplývající z právních předpisů omezeného nebo zakázaného držení, přechovávání či přepravování Zboží.

11.

Je-li Zboží pojištěno dle čl. VI. odst. 2.6 VOP, tak v případě vzniku škodní události splní Provozovatel veškeré své povinnosti tím, že postoupí své nároky vůči pojišťovně Objednateli. Provozovatel v takovém případě neodpovídá za škodu na Zboží, která přesahuje pojistné plnění, popř. za škodu na Zboží, kterou pojišťovna odmítla uhradit v důsledku vady či povahy Zboží nebo vadného či poškozeného obalu Zboží.

12.

Provozovatel je povinen podat Objednateli zprávu o škodě, která Zboží hrozí nebo již vznikla, jakmile se o tom dozví, jinak nahradí Objednateli škodu způsobenou tím, že Objednatele o tomto nezpravil.

13.

Okamžikem zániku Smlouvy přechází riziko jakékoliv škody na Zboží na Objednatele, tj. zejména i v případě prodlení Objednatele s vyzvednutím Zboží.

VIII.

Zánik smlouvy

1‍

Zánik Smlouvy je možný dohodou smluvních stran. 

2.

Výpovědní doba Smlouvy činí 6 měsíců. Počíná běžet od prvního dne měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi, která může být zaslána i prostřednictvím emailu poštou či datovou schránkou. 

3.

Provozovatel může písemně vypovědět Smlouvu bez výpovědní doby, zatajil-li Objednatel nebezpečnou povahu věci a hrozí-li z ní Provozovateli škoda, nebo hrozí-li vznik podstatné škody na Zboží, kterou Provozovatel nemůže odvrátit.

4.

Nevyzvedne-li si Objednatel Zboží po skončení doby, po kterou je Provozovatel povinen Zboží skladovat, může Provozovatel určit písemně Objednateli dodatečnou lhůtu 5 kalendářních dnů k vyzvednutí Zboží. Provozovatel po marném uplynutí doby či lhůty Zboží vhodným způsobem na účet Objednatele prodá; výtěžek Objednateli vydá bez zbytečného odkladu, může si však odečíst své pohledávky včetně smluvní pokuty, zejména pak cenu za skladování Zboží, cenu za zaslání Zboží a účelně vynaložené náklady spojené s prodejem Zbožím.

5.

V případě prodlení Objednatele s vyzvednutím Zboží po skončení doby, po kterou je Provozovatel Zboží povinen skladovat, náleží Provozovateli smluvní pokuta ve výši 5.000 - Kč denně za každý den prodlení. 

IX.

Závěrečná ustanovení

1‍

Provozovatel si vyhrazuje změnu VOP s tím, že je povinen o změně a datu účinnosti takové změny vyrozumět Objednatele písemně. Objednatel je povinen se po obdržení tohoto vyrozumění ve lhůtě 3 kalendářních dnů písemně vyjádřit, zda se změnou souhlasí či nikoliv. V případě nesouhlasu má Objednavatel nárok na odstoupení od smlouvy dle platných VOP. Nevyjádří-li se Objednatel ve stanovené lhůtě, má se za to, že s novými VOP vyslovil souhlas.

2.

Písemná forma dle těchto VOP je zachována rovněž tehdy, jedná-li se o komunikaci prostřednictvím emailu.

3.

Místně příslušným soudem je v případě sporů pro obě smluvní strany Okresní soud Plzeň – město nebo Krajský soud v Plzni. Provozovatel má však právo dožadovat se svých nároků v sídle Objednatele.

4.

Tyto VOP jsou platné a účinné ke dni 1. 1. 2023.